Steve McQueen nevét említve két film biztosan eszébe jut mindenkinek. Az 1971-ben készült Le Mans, és az 1968-as autóőrülteknek kötelező Bullit (A chicagói tanú). A benzingőzös gondolatok között mégis ott sejlik egy hideg tekintetű playboy, kinek mély és érces hangjára úgy fordultak meg a nők, mint ahogy a férfiak kapják fel a fejüket egy ’68-as Ford Mustang Fastback hangjára.
A Thomas Crown ügy 1968-as első változatában háromrészes, középszürke, halvány glen kockás öltöny az egyik legemlékezetesebb darab. A milliomos playboy szerepéhez illő outfit elkészítésre nem mást kértek fel, mint a 60-as évek sztár szabóját, kinek kezei készítették Roger Moore James Bond öltönyeit is. (Innen az angol elegancia?) Douglas Hayward, a szürke öltönyt kék egyszínű béléssel, harmonizáló halványabb kék inggel – kagylóhéj mandzsettagombokkal – és Windsor kötésű French blue nyakkendővel álmodta meg, így adva teljességet és összhangot.
“I’ll wear whatever I want just to tell you I’m filthy rich.”
A zakó egysoros, két gombos, kissé slim fazon. Az ötgombos mellény különleges kiegészítője a Patek Philippe arany zsebóra. Thomas Crown sziluettje a magas, finoman illeszkedő derekú nadrággal válik határozottá, kihangsúlyozva viselője karakterét.
A Persol 714 egyedileg McQueennek készült. A szemüveg a mai napig kapható, Dennis Roberts örök klasszikust alkotott. Kék lencséjén keresztül talán a kanyarok is úgy láthatóak, ahogy SMcQ látta.
Az 1999-es Pierce Brosnan főszereplésével készült remake-ben erre az összhangra ugyan úgy figyeltek, ráadásul egy zöld ’67-es Shelby Mustang off-road is Steve McQueen szellemét idézi fel. Az elegancia viszont így már kevésbé volt hűvös.
Thomas Crown és James Bond olyanok, mint a tökéletes kék öltöny és a fekete szmoking egymás mellett a gardróbban. Az alkalomhoz választjuk melyik énünk kerüljön felszínre.